Humbly Present: INSTAFOREX WORLD

Posted by Nelayan Forex On April - 23 - 2013

Your dedicated compact linkage page to InstaForex - the best broker in Asia!

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

Kerinduan

Posted by Nelayan Forex On 3/25/2010 06:23:00 PM
Aku menelusuri hamparan terumbu yang melingkungi luar pantai deretan kepulauan di hujung selat. Sebentar lagi, jika ada izinNya, aku akan tiba di jeti tambatan yang letaknya di hujung tanjung yang kelihatan berbalam-balam dalam renyai hujan. Alhamdulillah, pelayaranku hari ini agak berhasil. Meskipun masih belum mencapai target harian, jumlah keseluruhan tangkapan bernilai USD27.00 sedikit-sebanyak ia memadai untuk tambahan bekalan modal hari-hari akan datang. Sementelah, aku pada awalnya memang tidak dapat memberikan fokus yang sepenuhnya memandangkan minggu ini tugasan di pejabat agak banyak. Tambahan pula, sepanjang minggu ini kami agak sibuk menyesuaikan diri dengan beberapa strategi dan kaedah baru, terutamanya penggunaan teknologi Sonar V1.5032. Mungkin di dalam tulisanku yang akan datang, aku akan cuba memberikan huraian serba ringkas (secara kiasan dan metafora) berkenaannya. Justeru, kerap-kali juga berlaku kekeliruan dan kesilapan di dalam aktiviti penangkapan dan pemilihan strategi. Ini sedikit-sebanyak menyumbang kepada penyusutan yang agak ketara purata hasil tangkapan.

Namun begitu, walau apa sekalipun alasannya, ia secara langsung berkaitan persoalan rezeki. Rezeki. Ia adalah hak dan rahsia mutlak ALLAH SWT. Kita wajib bersyukur dan redha dengan ketentuan dan ketetapanNya. Alhamdulillah.

Aku terus mengemudi Ultimate X5 dengan setenang yang mungkin menghindari karang terumbu yang sebahagiannya berceracak di permukaan laut. Sambil menuju laluan pulang ke pengkalan, aku sempat melabuhkan pukat kecil kalau-kalau dapat memperolehi tambahan tangkapan hasil laut. Ia sekadar usaha. Semoga ALLAH merahmati usahaku, Amin Ya ALLAH.

Tidak ku nafikan sepanjang pelayaran kali ini, aku kerap terleka dengan buaian ombak, hembusan bayu laut dan kicauan camar. Sebenarnya, aku dapat merasakan yang aku akan merindui semua ini. Ini kerana mulai esok sehingga Selasa depan aku terpaksa berjauhan dengan dunia pelayaranku. Tugasan pejabat memerlukan aku untuk berada di luar wilayah. Tanggungjawab. Amanah.

Justeru, hamparan traderlog ini juga akan sepi untuk beberapa ketika. Semoga sekembalinya aku nanti, akan lebih banyak perkara menarik yang dapat aku kongsikan bersama.

(PEN-OFF AT 7.19pm)

NOTES:

Jumlah akhir keseluruhan tangkapan harian: USD30.15. (As at: 8.15pm).

Alhamdulillah.

0 Response to "Kerinduan"

Post a Comment

    JUTAWAN FOREX at INSTAFOREX GRAND DINNER Kuala Lumpur, 2012 HUKUM FOREX by USTAZ AHMAD DUSUKI ABDUL RANI Masjid Negeri Selangor, Kuliah 11 April 2013

    (c)Mataf.net Forex and Forex Volatility

    (c)Mataf.net Forex and Forex correlation
    All rights reserved, 2010-2015. Concept and experience contents by Nelayan Forex Traderlog. Powered by Blogger.
    Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
    Powered By Blogger

    free counters

      Forex Trading by DailyForex.com

    ..

    ..