Humbly Present: INSTAFOREX WORLD

Posted by Nelayan Forex On April - 23 - 2013

Your dedicated compact linkage page to InstaForex - the best broker in Asia!

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

Hanyut?

Posted by Nelayan Forex On 3/09/2010 04:50:00 PM
Aku sedang bergelut. Pelayaran yang asalnya begitu tenang tiba-tiba seakan di luar kawalan. Di saat ini, pukatku telah sarat dengan 9 open positions. Kapal semakin berat dan terkontang-kanting di tengah laut. Semuanya gara-gara terlalu awal menuju lapangan. Kini setelah lebih 5 jam setengah aku berkelana, aku benar-benar dalam kerisauan. Ombak laut turun dan naik secara "major ranging".. menyebabkan aku terkeliru yang ianya seolah-olah "genuine current" pada awalnya. Akibatnya, satu demi satu open position disambar oleh pukatku.

Sememangnya, aku memulakan langkahku hari ini lebih awal dari biasa. Seawal jam 11 pagi aku telah meluncur di perairan. Mungkin kerana sudah terlalu rindukan bayu laut, aku mengabaikan petua biasa yang ku pegang - rasai dahulu nadi ombak sebelum meluncur ke dada laut!! Sudahlah begitu, laporan Forex Factory pula menyatakan News GBP terawal hanya akan mengambil tempat jam 5.30pm nanti - Trade Balance. Memang terdapat 2 News GBP pagi tadi, tetapi ianya adalah pada pukul 8.01am. Dan aku memang telah terlepas akan News tersebut. Mungkin itulah punca sebenar mengapa aku begitu terburu-buru untuk turun.

Mungkin juga kerana ikutkan rasa tamak, membuatkan aku cepat-cepat meletak position. Lantaran melihat arus lautan ke arah bearish sedari awal subuh.

Demikianlah mudahnya emosi dan perasaan dihanyutkan oleh sifat tamak dan terburu-buru. Kesal rasanya. Marah pada diriku sendiri. Pun begitu, tiada apa yang dapat ku lakukan lagi di saat-saat seperti ini melainkan berdoa dan bertawakal ke hadratNya, Yang Maha Berkuasa. Semoga akan ada limpahan rahmatNya terhadap hamba kerdilNya yang hina ini.

(LIVE COMMENT: 5.05PM)

Alhamdulillah! Rahmat ALLAH teramat besar buatku. Aku sangat-sangat bersyukur, pelayaran yang awalnya ku sangka sedang hanyut rupa-rupanya adalah perjalanan yang diatur Yang Maha Kuasa untuk bertemu lubuk tangkapan. Dua hempasan ombak yang cukup tinggi membolehkanku mengangkat pukat yang telah sediakala sarat dengan tangkapan USD116.45.

Alhamdulillah! Terima kasih Ya ALLAH!

0 Response to "Hanyut?"

Post a Comment

    JUTAWAN FOREX at INSTAFOREX GRAND DINNER Kuala Lumpur, 2012 HUKUM FOREX by USTAZ AHMAD DUSUKI ABDUL RANI Masjid Negeri Selangor, Kuliah 11 April 2013

    (c)Mataf.net Forex and Forex Volatility

    (c)Mataf.net Forex and Forex correlation
    All rights reserved, 2010-2015. Concept and experience contents by Nelayan Forex Traderlog. Powered by Blogger.
    Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
    Powered By Blogger

    free counters

      Forex Trading by DailyForex.com

    ..

    ..