Humbly Present: INSTAFOREX WORLD

Posted by Nelayan Forex On April - 23 - 2013

Your dedicated compact linkage page to InstaForex - the best broker in Asia!

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

Hadiah Sebuah Keyakinan..

Posted by Nelayan Forex On 3/17/2010 09:27:00 PM
Maha Suci ALLAH, yang memiliki segalanya di alam semesta ini.

"Hitung kesyukuranmu, bukan kesukaranmu!"

Terkesima seketika aku menghayati kata-kata di atas. Hakikatnya, insan bernama manusia ini seringkali terlalu kritis terhadap setiap kesukaran yang melanda, sedang segala nikmat dan rahmat yang dianugerahiNya tenggelam di dalam kesamaran hati. Kalaupun ada kata syukur, ia seringkali sekadar ucapan di bibir, sedang hati diam membisu.

Astaghfirullah! Terlalu sering aku melupakanMu, Ya ALLAH! Kerap benar aku berpaling dariMu. Dan terlalu biasa buatku merungut dan mengeluh di atas segala ujian dan cabaran yang Kau bentangkan di hadapanku. Aku mudah sekali menghitung segala kesukaran yang berada di sekelilingku. Sedangkan, aku seringkali "gagap" untuk menghitung rahmat dan nikmatMu. Ampuni aku Ya ALLAH, ampuni segala kedhaifan dan khilaf dosaku!

Fikiranku melayang lagi, mengimbau ujian ALLAH padaku semalam. Ujian yang benar-benar menguji keyakinanku. Hakikatnya, aku akui betapa walau mulut memanjatkan doa, namun hatiku masih rapuh dalam konteks penyerahan diri yang sebenarnya. Sedangkan janji ALLAH itu sentiasa benar. Setiap permohonan yang ikhlas pasti akan dimaqbulkanNya. Justeru, aku malu dengan kegagalanku. Bukan gagal di dalam pelayaran, tetapi gagal meyakini sepenuh hati bahawa ALLAH akan menunaikan setiap permintaan hambaNya yang berserah dan yakin.

Manakan tidak! Aku memohon agar ALLAH mengizinkan sesaran ombak ke utara melebihi daripada titik threshold hamparan pukatku. Di saat ALLAH meletakkan hajatku di seberang tambak, aku pula membuang kesabaran dan keyakinan untuk bertahan. Akhirnya, aku tertewas bukan kerana tiada janji kurnia rahmatNya, tetapi kerana aku tidak layak untuk menerima kurnia rahmatNya itu. Sebenarnya, rahmatNya telahpun tersedia di situ, cuma menuntut aku sedikit bersabar dan yakin akan pertolonganNya. Ampuni aku Ya Tuhanku! Ampuni hambaMu yang serba hina dan gagal berbaik sangka padaMu! Ampuni aku, dan pandulah aku Ya ALLAH!

Derai air mata tidak dapat membasuh lumpur malu di mukaku ini. Hanya rahmat dan kasihNya sahaja yang dapat menjernihkan kembali sinar wajahku. SubhanALLAH!

Hari ini, aku benar-benar menginsafi kedangkalanku. Sebetulnya, detik ini, aku baru sahaja melabuhkan sauh di jeti tambatan. Pelayaran sejak tengahari tadi, mengajar aku bahawa rahmat dan kasih sayang ALLAH tidak pernah putus buat kita selagi kita meletakkan hakikat hubungan hamba dan Tuhannya pada tempat letak yang selayaknya.

Aku memandang tangki tangkapan yang diturunkan perlahan-lahan oleh awak-awak. Sebahagian besarnya adalah tangkapan sewaktu sesaran ombak major yang berlaku semasa 4 News released GBP 5.30pm tadi (Claimant Count Change - High Impact, MPC Meeting Minutes - High Impact, Average Earnings Index 3m/y - Medium Impact, dan Unemployment Rate - Low Impact).

Maha Suci ALLAH, meski aku berdosa padaNya, hari ini rahmat dan kurnia masih tetap dianugerahiNya buatku. USD92.90.

Terima kasih Ya ALLAH!
Alhamdulillah..
ALLAHu Akbar!

(PEN-OFF AT 10.15pm)

0 Response to "Hadiah Sebuah Keyakinan.."

Post a Comment

    JUTAWAN FOREX at INSTAFOREX GRAND DINNER Kuala Lumpur, 2012 HUKUM FOREX by USTAZ AHMAD DUSUKI ABDUL RANI Masjid Negeri Selangor, Kuliah 11 April 2013

    (c)Mataf.net Forex and Forex Volatility

    (c)Mataf.net Forex and Forex correlation
    All rights reserved, 2010-2015. Concept and experience contents by Nelayan Forex Traderlog. Powered by Blogger.
    Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
    Powered By Blogger

    free counters

      Forex Trading by DailyForex.com

    ..

    ..