Humbly Present: INSTAFOREX WORLD

Posted by Nelayan Forex On April - 23 - 2013

Your dedicated compact linkage page to InstaForex - the best broker in Asia!

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

CONT'D: Pelayaran yang sangat panjang..

Posted by Nelayan Forex On 3/11/2010 01:51:00 PM
(Pen-on at 1.00pm)

Maha Suci ALLAH. Dialah Tuhan yang layak disembah dan dipohon hajat dan harapan. Sesungguhnya, tiada Tuhan yang layak disembah melainkanNya.

" And ALLAH has already made you victorious at Badr, when you were a weak little force. So fear ALLAH much that you may be grateful. (Remember) when you (Muhammad SAW) said to the believers, "Is it not enough for you that your Lord (ALLAH) should help you with three thousand angels sent down? Yes, if you hold on to patience and piety, and the enemy comes rushing at you; your Lord will help you with five thousand angels having marks (of distinction)." ALLAH made it not but as a message of good news for you and as an assurance to your hearts. And there is no victory except from ALLAH, the All-Mighty, the All-Wise."

(Qur'an 3: 123-126)

Sesungguhnya firman ALLAH SWT di atas benar-benar menusuk ke kalbu di saat aku berdepan saat getir pelayaran semalam. Pengalaman tersebut sangat bererti buatku, di mana ku rasakan aku berkomunikasi secara langsung memohon pertolonganNya.

Pelayaran semalam memang sangat panjang. Bermula sekitar 12.00 tengahari 10 Mac 2010 sehinggalah hampir 1.30 pagi 11 Mac 2010. Sepanjang lebih-kurang 13 jam di perairan, aku sebenar-benarnya telah kecundang apabila kapalku kehabisan bekalan. Malahan pada satu ketika aku telahpun kerugian hampir USD2500.00 apabila pukatku hanyut kerana kapal telah kehilangan arah tuju. Itu tidak termasuk dengan nilai "free margin"ku yang telah pun mencecah angka negatif. Sebelumnya, ombak laut tidak cukup berupaya untukku mendaratkan pukat. Kesemua mata umpanku dijamah dan akhirnya aku terpaksa melepaskan kesemua tangkapan kerana tidak mampu mendaratkannya.

Aku pasrah dan menyerah. Membiarkan diri lemas dan menanti karamnya kapalku. Keyakinanku yang meluap-luap di saat memulakan pelayaran hampir hilang di saat akhir itu. Terbayang bagaimana harus aku nyatakan pada diriku sendiri untuk ku terima apa yang sedang berlaku. Peristiwa itu benar-benar hampir membunuh semangatku.

Sememangnya, ini mengingatkanku kepada apa yang pernah ku lalui sebelum ini suatu ketika dahulu. Aku pernah mengalami kejadian yang sama tidak lama dahulu. Dan aku tewas ketika itu. Kapalku rosak teruk dan hanya mampu kembali ke jeti sekadar tidak karam (Aku kerugian hampir USD3000.00 dalam kejadian tersebut). Itu lah yang membuatkanku fobia dan trauma dengan apa yang sedang ku hadapi pada hari semalam. Bimbang pisang berbuah dua kali. Andai itu terjadi, aku harus "pencen awal" sebagai seorang nelayan forex.

Sesungguhnya, keyakinan diriku datangnya dariNya, maka Dia juga yang layak mengambilnya semula. Namun, sifat Maha Pengasih dan Maha PenyayangNya, memberiku semula sebuah keyakinan meskipun pada ketika itu aku di tahap kerugian maksimum. Dia menjawab permohonanku secara in-situ. Dia benar-benar memperlihatkan kekuasaanNya. Dalam masa tidak sampai dua jam selepas kejadian itu, aku akhirnya berjaya menutup semua open positions apabila ombak laut mula membadai bearish. Aku akhirnya cuma kerugian sebanyak USD156.85 sahaja berbanding USD2500.00 pada ketika aku berputus harap. Sesungguhnya, itu adalah pertolonganNya yang paling jelas - in-cash - buatku. Segala-galanya berubah hampir sekelip mata sebaik aku menyerahkan 'kemudi' kepada kekuasaanNya! Benarlah janjiMu Ya ALLAH, bahawa Kau sentiasa menunaikan permintaan hambaMu yang berhajat kepadaMu.

Sebenarnya, terlalu banyak lagi keajaiban yang berlaku dalam situasi itu. Namun, biarlah ku simpan sendiri. Memadailah apa yang kucatatkan di dada hamparan "jeti" ini. Bukan tidak mahu berkongsi, tetapi terlalu sukar untuk ku terjemahkannya di sini.

Terima kasih, Ya ALLAH. Aku rasa sangat dekat padaMu. Aku mengharapkan redhaMu dan syurgaMu, Ya ALLAH. Semoga benar ada ruang untukku bersama-sama di kalangan hamba-hambaMu yang Kau cintai, Amin Ya Rabbal Alamin.

0 Response to "CONT'D: Pelayaran yang sangat panjang.."

Post a Comment

    JUTAWAN FOREX at INSTAFOREX GRAND DINNER Kuala Lumpur, 2012 HUKUM FOREX by USTAZ AHMAD DUSUKI ABDUL RANI Masjid Negeri Selangor, Kuliah 11 April 2013

    (c)Mataf.net Forex and Forex Volatility

    (c)Mataf.net Forex and Forex correlation
    All rights reserved, 2010-2015. Concept and experience contents by Nelayan Forex Traderlog. Powered by Blogger.
    Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
    Powered By Blogger

    free counters

      Forex Trading by DailyForex.com

    ..

    ..