Humbly Present: INSTAFOREX WORLD

Posted by Nelayan Forex On April - 23 - 2013

Your dedicated compact linkage page to InstaForex - the best broker in Asia!

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

Indahnya UjianMu, Ya ALLAH....

Posted by Nelayan Forex On 7/13/2010 02:57:00 PM
50 hari..

Itulah jejak yang tertinggal tanpa sebarang bekas di gigi pantai. Selama itu juga aku menyepi dari sebarang catatan di dada Traderlog ini. Tanggal 24 Mei, 2010 adalah tanggal keramat. Tarikh di mana aku dimengertikan tentang hakikat kehidupan nelayan yang sebenarnya. Nelayan forex.
Apa yang terjadi? Hari itu. Sekitar waktu Maghrib. Berakhir sebaik Isya' menjengah. ALLAH memperlihatkan kekuasaanNya. Kapal nelayanku yang begitu kukuh diuji dengan ujian yang paling besar! Aku akhirnya tertewas! Yang tinggal hanya sekeping papan untuk aku bermodal pulang ke jeti pengkalan. Aku kehilangan lebih 95% daripada modal keseluruhanku! Pedih dan lesu! Saat tiba di gigi pantai, hanya air mata yang jadi peneman. Terdiam aku meniti takdir. Tidak pernah sebesar itu gagalku. Tidak pernah!
Pulang ku ke daratan, aku melihat diri. Betapa kerdilnya kita ini di sisi takdirNya. Untung atau rugi.. segalanya dalam ketentuan dan pengetahuanNya. Namun, mengapa begitu sukar untuk aku menerimanya dengan tenang. Astaghfirullah..
Hakikatnya, aku tidak menyesali takdir itu. Yang ku kesali ialah kelemahan diri yang buat kesekian kalinya aku gagal mensyukuri malah bersikap tamak dengan rezeki yang dianugerahiNya! Kegagalan-kegagalan lalu gagal ku telusuri sebagai mimbar iktibar. Terlalu naif sebenarnya kekhilafan yang berlaku! Terlalu naif!
"ALLAH 'berbicara' denganmu! Maka fahamilah ia sebaik-baiknya." Ringkas bisik hatiku. Fikirku cuba menenangkan gelora kalbu.
Astaghfirullahilazim.. Tuhanku, ampuni aku yang sering lalai dan zalim ini. Tuntunlah aku Ya ALLAH, agar dapat aku kembali mencari jejak-jejak semangat yang sirna. Ya Rabb.. telah termaktub dalam qada & qadarMu pengakhiran perjuanganku ini. Segalanya adalah dengan izinMu. Justeru, izinMu jua yang ku pohon agar dapat aku kembali menyulam cinta & cita-cita ini di lapangan rahmatMu.
50 hari berlalu..
Hari ini. 13 Julai 2010. Telah lebih 50 hari aku 'berkabung'. Telah lebih 50 hari aku 'bermusafir'. Bertatih semula dalam payah dan jerih. Aku mencari-cari kepingan "ilmu" yang hilang. Aku benar-benar mencari. Seluruh konsep & strategi perjuangan di lautan ini ku perhalusi dan ku teliti. Banyak yang telah, sedang dan harus diubah dan dipertingkatkan. Alhamdulillah.. ilhamMu wadah sumberku! Kau menyaksikannya Ya ALLAH! Pastinya, Kau jua yang mengizinkan aku kembali berdiri dan berlari. Terima kasih Ya ALLAH.
Alhamdulillah.. indahnya ujianMu!

0 Response to "Indahnya UjianMu, Ya ALLAH...."

Post a Comment

    JUTAWAN FOREX at INSTAFOREX GRAND DINNER Kuala Lumpur, 2012 HUKUM FOREX by USTAZ AHMAD DUSUKI ABDUL RANI Masjid Negeri Selangor, Kuliah 11 April 2013

    (c)Mataf.net Forex and Forex Volatility

    (c)Mataf.net Forex and Forex correlation
    All rights reserved, 2010-2015. Concept and experience contents by Nelayan Forex Traderlog. Powered by Blogger.
    Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
    Powered By Blogger

    free counters

      Forex Trading by DailyForex.com

    ..

    ..